Не випадково ідея розпилювати дерево на тонкі листи виникла у високо розвинутій культурі Давнього Єгипту — країні, в якій крім води Нілу, була тільки пустеля. Дерево в Давньому Єгипті було рідкістю і цінувалося так само, як коштовні камені, які використовувалися для прикраси меблів.
Отже, виробництво шпону виникло не там, де густі ліси покривають ландшафт, а там, де деревина була дефіцитною сировиною і існувала необхідність його оптимального використання.
У кустарному виробництві, довго шпон нарізався із стовбура поперечною пилкою. Проте, гарні дерев’яні, вироби, знайдені в могилі Тутанхамона, ясно показують, що, не дивлячись на примітивні методи обробки, люди того часу вже знали, як показати природну внутрішню красу деревини.
Меблі, що досягли художньої досконалості в періоди ренесансу і бароко, а також створена великими майстрами в наступні тисячоліття, демонструють, як проста потреба може стати культурною спадщиною і розвиватися у будь-який історичний період. У стародавніх замках спостерігаємо художньо виконані дерев’яні покриття (часто у вигляді інкрустацій), на меблях, що збереглися, і внутрішньому оформленні. В наші дні це знайшло своє застосування в промисловому виробництві.
Механізація методів виробництва шпону, відбулася лише в 19 столітті. Це було в 1806 році. Марк Ісамбарда Брунеля отримав в Британії патент на виготовлення стругального верстата з ручним приводом, а лущильний верстат розробив Генрі Фаверер, теж англієць, в 1818 році. У 1843 році з’явилася перша німецька фабрика, яка на той час була обладнана ще пилами.
А струганий шпон був проведений вперше в США на початку 19 століття. Для цього використовувався верстат шириною приблизно 1,5 м. У Франції в 1870 р. почали виробництво струганого шпону.
В кінці XIX століття фірма «Флек» (Німеччина) створила інший деревообробний верстат, де також використовувався принцип лущення, але на відміну від свого попередника цей верстат давав безперервну і більш рівну по товщині стрічку. З тієї пори лущильні верстати багаторазово модернізувалися, але флековскій принцип лущення залишився незмінним.
Виробництво якісного шпону — це мистецтво. Професіоналізм і досвід відіграють величезну роль. Високий професійний рівень потрібний вже при визначенні і оцінці якості необробленого лісоматеріалу, при ви рішенні питань про можливості переробки з метою отримання якнайкращого малюнка, і, зрозуміло, необхідний для правильної оцінки готової продукції, щоб визначити якнайкращий спосіб її застосування.